söndag 11 november 2007

hemma igen!

Ja, så var vi hemma igen! 60 mil fredag, umgås hela lördag och 60 mil hem igen. Synd att mina svärisar bor så långt bort! I Strömsund var det härligt vinter. Ett par dm snö och ca 6 grader kallt, härligt!

Fynd från resan: En pall, en låda med gamla (då snackar jag riktigt gamla) skridskor, lådan var väldigt fin. En slipmaskin blev jag också lycklig ägare till. (nu ska trappen slipas)

Nu är klockan 23.20. Verkligen dags att sova.Imorgon ska jag börja arbetsprova, eller va det kan heta, läskigt och spännande! Håll tummarna för att jag fixar det!

Kram!
@

8 kommentarer:

Dorthe ♥ sa...

Välkommen hem igen!
Kram
Dorthe

Jennys Vita Villervalla sa...

Tack för besöket på min sida!
Vilken jättemysig blogg du har!
Jag återkommer mer än gärna!
Älskar dina före och efterbilder:)
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram
Jenny

NICOLINAS BONING sa...

Halloj...en till dalkulla bland bloggarna,vad kul:-D
Hoppas att arbetsträningen gick bra.
Hälsn/Birgitta

yes sa...

Om Avesta vet jag egentligen inte så mycket....hittade nog ingen så där jätte speciel butik. Vill du har tips om Sala så är det liksom lättare! Hoppas det gick bra med din arbetsträning - vet vad du går igenom . Jag började också arbetsträna på det företaget där jag idag har en fast anställning och allt har löst sig till det bästa så jag håller tummarna även för dig!
kram ylvan och välkommen åter!

Lavendel & Romantik sa...

Välkommen hem till sköna Dalarna.....Ha det gott Kram/Majsan.....ps.klart vi håller tummarna

Tone Lindblom-Brunes sa...

vilken mysig blogg du har. Kul att du har tittat in hos mej också! Läser om din resa och känner bara obehag med tanke på bil och snöoväder. Känner av näcken... Kör försiktigt. Varje dag!!!

MiaMaria sa...

Välkommen hem!
Lycka till!

Ha´en bra dag!
Miamaria

NICOLINAS BONING sa...

Fricks ligger i Rättvik...men i Mora är det nr1= Kaffestugan och nr2=Helmers som gäller och båda ligger på gågatan inne i centrum.
Hon har ett bord med stolar och kaffe med någon liten bit som hon säljer i butiken. Och ska du tillbringa timmar där så kanske du behöver en matbit efter ett tag och då finns det en bra pizzeria precis utanför i grannhuset.
Allt är perfekt för en heldag därinne...och börjar du prata men ägarinnan som är urtrevlig så går dagen fort;-)
Kramar/Birgitta