torsdag 14 februari 2008

Överraskning!

Igår när vi gick hem från dagis, jag och sonen, så berättade han att han hade en överraskning till mej! Inspirerad av förberedelser till kvällens föräldramöte tror jag. SÅ när vi kom hem räknade han upp vad det var han behövde. För det första en ficklampa, sen behövdes ett rör, en klubba. -
-Vadå för klubba? undrar jag.
-En som man slår med, fast inte så hårt, säger sonen.

-vi behöver nog en hjälm också, säger sonen efter en stunds eftertanke.
-Hm tänker jag och skriver upp:

En hjälm, ett snöre, en ögonbindel. Så det var allt, säger sonen.

Nu ska vi binda upp röret i snöret och hänga det i taket, jag får ögonbindel och hjälm på mej, en hockeyklubba i ena handen och en ficklampa i den andra. (Nu börjar jag undra om det inte är sonen som borde ha hjälmen på sej)
-Nu ska du snurra två varv, säger sonen varvid han börjar putta runt mej. Jag blir faktiskt lite yr! Nu ska du lysa och slå på röret! Det gör jag och träffar direkt! Bra mamma! sonen är uppenbarligen nöjd med min prestation. VIlken bra överraskning, säger jag! -Ja det hade du aldrig kunnat tro!

ha det gott på alla hjärtans dag!

2 kommentarer:

Gammalt o nytt 1:12 sa...

JA du dessa små kärleks troll,vad skulle man göra utan dom!! hihi
Ha nu en underbar alla hjärtans dag!
kram irene

Snäckornas sjö sa...

Vilken överraskning!!! ;-)

Sängen har jag inte snickrat ihop. Den är köpt på Europamöbler och heter "Country". Hade jag snickrat ihop en dylik hade den hetat "Crappy" ;-)