tisdag 19 februari 2008

Drömhem...

Idag har jag varit in i ett dröm hem! Sååå fint så det går inte att beskriva!

Så här är det. Lite längre bort på våran väg finns ett Rött hur med vita knutar.
Jag brukar gå förbi där och kika lite diskret. Det är så fint i fönstren, å det man kan skymta bakom gardiner och fönsterluckor ser inte illa ut det heller (Nä, jag går inte in i trädgården occh kikar, även om jag har varit sugen :) )

Jag har sett att hon har liggande "råspont" på ena väggen i rummet. (ja, jag har gått sakta förbi) Nu har jag haft sån tur att "S" som bor i huset har kommit hem till mej och hälsat på, å så har hon sagt att jag skulle komma förbi hos henne också! Men inte har jag gjort det. Idag iallafall blev det av, precis när hunden skulle rastas så kom "S" förbi, så när promenaden var avklarad så gick vi hem till henne...

Åh så fint det var där. Det var precis så fint som jag hade trott och till och med ännu finare! Nu ska jag inte tala om hur det såg ut, för det kanske hon inte tycker om :) men jag kan ju säga att allt var vitt, med inslag av beigt/linne, "S" har målat och "shabbat" sytt och snickrat. Ett helt fantastiskt hem, jag skulle kunna flytta in direkt, utan att ändra på en pryl! Fina speglar, house doctor, och fattigmans silver! Suck, så fint! Synd för Er att hon inte har nån blogg! Varenda utrymme i huset var fixat, barnens rum så fina med olika accentfärger. Lika fint överallt! Ja, det var som en dröm att gå runt där! Tack för att jag fick titta in till dej "S". Nu har jag verkligen fått inspiration och vet en massa saker som "Måste" göras här. :) Ja man kan väl säga att det är inte många ställen här hemma som kan känna sej säkra! Undra om man kan klona sej :)

Nu ska jag försöka komma ihåg allt fint jag såg idag.

Kram på Er!

AnnaMia

1 kommentar:

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Ja du man blir helt sjuk när man kommer till folk som har det som man vill ha,Mvh irene