fredag 1 februari 2008

Nu är det nära...

Hej

Idag har jag skottat! Jag är lite (läs: MYCKET) kinkig på han som kör plogbilen. Han kör upp en STOR vall/hög med snö mot min soptunna! Det enda som håller mej ifrån att gå ut och skrika nåt argt åt honom är att jag inser att det är väldigt medelålders, så, jag håller mej!

Jag läste Karin Ahlborgs krönika: "Medelålders? Här är 16 säkra tecken!" Den kan ni läsa här: http://www.aftonbladet.se/kvinna/karinahlborg/article1676417.ab Å hajjade då att man har några medelålders poäng. Tänker inte avslöja vilka :)

Iallafall har jag skottat. sen har jag plocka in allt pynt på köksön, för nu ska det dammas och flyttas om lite här i huset. Så hav förtröstan snart kommer det bilder.

Planerna på ett skafferi har tagit stora former i min skalle. Sambon är invigd. extrapappan är också invigd och har erbjudit sej att hjälpa till när jag ska riva, han tror att det är tunga skåp jag ska ner med. Å det kanske det är!
Jag förselog för sambon att vi skulle lämna in bänkskivan till lokale plåtslagaren för att få den inklädd i zink. Men det var inget bra förslag, tyckte sambon. Skulle ta för lång tid :) We know our plåtslagare vi! Så bänken får vänta!

Nu ska jag ta en titt i "Franske stemninger" innan jag sliter fram dammsugare & CO.

Till nästa gång!

kram

Inga kommentarer: