lördag 26 januari 2008

Å så blev det lördagkväll...

Tänk va veckorna går fort. Å ingenting skriver jag i bloggen. Hm Jag har iallafall fixat lite här hemma. Sambon har mest varit ute och rest och när han har varit hem på blixtvisit har jag passat på att åka hemifrån:) "Jag är ute när gubben min är inne, jag är inne när gubben min går ut, det är det som är livet på en pinne..."

Jag har iallafall pula på lite här hemma. Tvättstugan har fått sej en liten fuskrenovering, dvs, jag har plockat bort all tvätt sorterar undan gamla kläder (detta måste göras då sambon är borta, eftersom han med en dåres envishet hävdar att han visst använder alla kläderna i garderoben) Jag har skruvat ner hyllsystemet (IKEA) från väggen och skjutit in GIGANTISKAskåpet flera meter längre in i källaren, så nu kan man till och med öppna skåpdörrarna och använda skåpet! Dessutom kan man gå förbi skåpet,svänga lite med armarna och sjunga en glad truddelutt, Utan att behöva dra in magen! Man behäver inte dra in nåt alls om jag tänker efter! Så nu när man kommer ner källaren är det första man möter en spegelbild av sej själv. Men jag har räknat ut att om man blundar, tar fyra steg och svänger till höger, behöver man inte se så mycket av det goda.

Sen har jag fyndat en superfin spegel på "Nisses" den är silverfärgad, slät "ram", jag ska fota den så ni får se. Den har jag hängt upp i hallen, ovanför bordet, det täcker nästan hela hålet i väggen. Men jag måste dekorera lite på ena sidan. Det var lite mickel med det för som ni kan förstå så går det ju inte att hänga en spegel på en kork, när det inte finns nån vägg bakom! "Det går inte" sa sambon förut när jag ville ha upp en spegel där. Men eftersom jag är Oxe (?) så har jag klurat ut hur det skulle gå till. Å det gick hur bra som helst! Så nu hänger det en spegel där, liite för högt upp sitter den och lite för liten är den. Men den är fin iallafall ;)

Dottern är på filmkväll hos en kompis, nyss ringde telefonen. Det var dottern:
D: Hej mamma!
J: Hej! ??
D: va gör du då?
J: Ja, jag tittar på tv, och surfar lite. (?)
D: Jaha.. Va tittar du på då?
J: ? Ja, jag tittar på Harry Potter ?
Nu börjar jag undra vad det är dottern vill, när hon ringer till mamma mitt i filmen.
J: Vad gör ni då?
D: VI tittar på skräckfilm.
J; Ja haaaa!

Jag fattar inte varför man ska titta på skräckfilm! Dom är ju så läskiga. När jag var 14-15 år så tittade jag på alla skräckfilmer som fanns. "Fredagen den 13:e" "Omen" osv. Å sen dess har jag varit så mörkrädd! Detta har jag talat om för dottern många gånger! Men det är som om ungdomen inte riktigt lyssnar på oss, vi som har erfarenhet! Måste dom göra sina egna misstag? Jag kan ju berätta precis hur man ska göra och inte! Så slipper hon en massa tråkigheter. Nä tacka vet jag de gamla goda tiderna. Då lyssnade vi alltid på våra kloka föräldrar! Eller hur!
Sambon ska snart åka och hämta dottern, jag undrar om hon vill sova hos mej ikväll :)
Sonen har ett tak fönster ovanför sängen. Ikväll när sambon läst för sonen och skulle gå ner igen, så ville sonen att han skulle dra för gardinen i fönstret. "Det är ju så mörkt där ute!" Å det är det ju! Stackarn, Jag måste nog sy en gardin till fönstret. Men det är ett sånt där snett fönster, det lutar som taket. Jag kanske ska häfta fast en gardin istället! Går fort iallafall. :)

Nä, nu ska ni få gå och lägga Er!

Jag återkommer med bilder.

Förresten, ikväll när jag satt här i soffan fick jag en ide´! Jag tror att jag skulle vilja ha ett skafferi i köket. Alltså ett sånt där stort, med dörr och fina hyllor i. Ja, ett sånt man nästan kan ta ett steg in i. Jag kom på vart det ska vara också. Undrar om jag kan bygga det själv! Hmm, jag tror att jag kan fixa det iallfall. Riva lite och bygga upp lite! Det är ju enkelt! Jag fotograferar det med, stället där jag har tänkt mej skafferiet. SÅ kanske ni kan komma med goda råd!

Vad gäller mina barn så ska jag göra mitt bästa för att leva efter dessa tänkvärda, och sanna, ord: "Goda råd är bara goda om de är efterfrågade"

Gonatt!

1 kommentar:

Stina sa...

Kram till dig goa...:-)